četvrtak, 31. siječnja 2019.

Plan, strategija i vjera

Kako i na koji način početi na tržištu, 

MARKETINGBLOGMOTIVACIJA
Koji je način i kako opstati i imati ispunjen vlastiti život.  Sve su to pitanja koja nas opterećuju i kod same pomisli da pokrenemo nešto vlastito.  I to je u redu, jer čim nam se takve misli počinju motati po glavi počinje i nešto drugo, a  to je istraživanje kakva je situacija na tržištu. Prvi korak je napravljen i treba nastaviti u tom pravcu, jer što imamo više informacija, jači smo i čvršći u odlukama. Selekcija informacija kojih ima jako puno, veoma je važna i ne smijemo si dozvoliti da nam odvuče pažnju i odloži naše ambicije u nedogled. Obratite pažnju i na sljedeće, jer će vam biti od pomoći za uspjeh.


1.Dobar plan i strategija


Napravite dobre temelje, a tek onda gradite, jer će vas svaka greška ili propust koštati vremena i novaca. Mnogi u startu prave velike greške. Vidimo u susjedstvu da neko dobro posluje i imamo znanja iz te oblasti. Odmah pomislimo "ja to mogu i bolje". To je dobro ali nije dovoljno za uspjeh. To je samo početak, prvi korak. Moramo se educirati u onim segmentima koji su prateći u tom poslovanju, koji su nevidljivi, i mi nismo na njih obraćali pažnju. Nije dovoljno napraviti proizvod, to je samo prvi korak, već je potrebno znati i prodati, odnosno plasirati ga na tržište. Isto to vrijedi i za uslužne djelatnosti. Ako neko dobro posluje, nije sigurno da ćemo odmah i mi. Nije dovoljno da nas u prvom valu posjete naši prijatelji i rođaci, da se dive našoj ideji, jer isti će vrlo brzo zaboraviti da mi postojimo. Potrebno je da prezentiramo i privučemo publiku da nam dolazi. Stara izreka kaže da nam kupac prvi put može doći i slučajno, ali drugi put ne. Zašto je to tako, pa drugi put dolazi jer je to njegov izbor i zna što mu je potrebno i što od nas može očekivati. Odnosno došao je po ono što mu mi nudimo. zadovoljan je s našom uslugom / proizvodom. A to nam je i glavni cilj.


2. Vjera u sebe i ono što radimo 


Ako ne vjerujemo u sebe, kako možemo očekivati da će bilo tko drugi imati povjerenja u nas, kupiti naš proizvod - uslugu ili pak prepoznati naš rad? Nikako ne treba samo strpljivo čekati da drugi primijete naš rad i kvalitete.  Samim čekanjem da se nešto desi, nećemo postići ništa. Sve ono što smo postavili kao temelj je samo početak i sada idemo naprijed. Uz put radimo, educiramo se, primjenjujemo novo naučeno, mijenjamo ono što nam ne donosi rezultat, možda je to kod nekoga dobro, ali kod nas ne "prolazi". Normalno, potrebno je biti i tu pažljiv, jer nije cilj samo promjena zbog promjene. Važno je i utvrditi zašto naša usluga ili proizvod nije primjerena pa tek onda donijeti odluku za promjenom - usavršavanjem istog ili potpunom eliminacijom. Čak je dobro pokušati pronaći nekoga tko u sličnom poslu nije postigao rezultat i saslušati njegove razloga zašto to nije. Tu je potrebno paziti samo na argumente, jer svi mi imamo  opravdanja za osobni neuspjeh, odnosno "krivicu" prebacujemo na nekog drugog.


3.  Stvarajte svoj brend


Ako znamo našu vrijednost, ako znamo da je naš proizvod/usluga dobar i vrijedan, da ljudima pomaže, olakšava... ne smije nam biti neugodno prezentirati ga.  jednostavno moramo naučiti kako se prezentirati na svoj način, da se i dalje osjećamo dobro. Svrha brendiranja je da budete prepoznati, a bez toga uspjeha nema.  Nemojte se sramiti istaknuti sebe i svoje usluge/proizvode/tvrtku. Naučite koristiti alate koji su nam u današnje vrijeme na raspolaganju. Vi ste postali javna ličnost, a ako ste to vi željeli onda se tako i ponašajte. Budi te u centru pažnje, budite okruženi s ljudima i zračite pozitivnom energijom.


Ako na početku neće ići kako ste planirali, ne odustajte – mijenjajte strategiju a ne cilj. Tražite podršku od okoline i partnera – ako je ne zatražite, najvjerojatnije je nećete ni dobiti. Nađite način da spoznate sebe, svoje vrijednosti, svoje kompetencije, svoju životnu i poslovnu svrhu, jer to je jedini način da ostvarite svoje potencijale.

Stalno se educirajte, budite hrabri, i ne zaboravi  "možeš, ako vjeruješ da možeš"...

Nema komentara:

Objavi komentar